Scroll Top

Az üzleti animációk 8 fajtája

avagy animáció készítés fortélyai

Amikor egy cégnél felmerül – különböző okokból – üzleti célú animáció készítése, jobbára nincsenek tisztában azzal, hogy igazából milyen stílusúakból lehet/kell választani? Megjelenés, funkció alapján már az elején érdemes letisztázni és az animációs stúdióval már eleve így tárgyalni.

Először is fontos megjegyezni, hogy minden animációs stílusnak vannak előnyei és hátrányai. Míg néhány szórakoztató és kreatív, addig mások informatívak és komolyabbak. A legfontosabb dolog az, hogy megértsük a célközönséget, és mindig emlékezzünk arra, hogy a cél mindig az információk és üzenetek maximális átadása illetve valamilyen cselekvésre ösztönzés. A megfelelő stílust használva az animációs reklámfilm megragadja a közönség figyelmét, az üzenetét a lehető legegyszerűbb módon adja át, majd átirányítja őket például a megrendelő webhelyére, hogy értékesítést generáljon.

Az alábbiakban bemutatásra kerülnek a leggyakoribb típusok:

  • 2D animáció
  • 2D infografikus animáció
  • 2.5D animáció
  • Whiteboard animáció
  • 3D animáció / 3d infografikus
  • Forgatott jelenetek animált elemekkel
  • Typo
  • Screencast

2D animáció készítése

A 2D animáció az egyik legnépszerűbb és ezért elég széles körben használt technika. Ez egy olyan stílus, amelyben mind a karakterek, mind a jelenetek 2D térben jönnek létre, mélységük nincs, térben elfordulni nem tudnak. Ez a fajta animáció nagyszerű választás, mivel érzelmeket generálhat, történetet mesélhet és közvetlenül a közönséghez szól, így ideális tartalomformát tesz lehetővé a felhasználók számára, miközben költséghatékony is.

2D Infografikus animáció készítése

Ez a stílus ideális azoknak a vállalatoknak, amelyek bonyolult termékkel vagy szolgáltatással rendelkeznek: ezekben az animációkban lehetőség adódik, hogy elmagyarázhassák azok lényegét. Más szóval, a grafika arra szolgál, hogy megmutassa, hogyan működik a termék vagy szolgáltatás és az hogyan válik ügyfél előnyére.

A 2D infografikás videók frissek, színesek és dinamikusak. Mindezek a jellemzők lekötik a közönséget az első másodpercről kezdve. Előnyös az összetett kommunikációs üzenetek közvetítésére.

2.5D animáció / vagy 2d-3d kevert technika

Ez az animációs technika egy 3D környezetet szimulál: síkok térbeli elhelyezésével minimális szinten ki lehet használni a térbeli mélység kreatív lehetőségeit. (Az alábbi példában egy 3D szobában vannak elhelyezve a síkbeli 2d karakterek.)

Az objektum rétegződése az egész videót kifinomultabbá és folyékonyabbá teszi. Olyan ez, mintha a 3D-szerű térben mozgó kivágásokat látnák, még akkor is, ha az összes elemet a 2D-ben tervezték. Ez egy nagyszerű alternatíva azoknak a vállalatoknak, amelyek korlátozott költségvetéssel rendelkeznek és nem tudják megfizetni a 3D technikával járó árat.
Ennek egy továbbfejlesztett verziója, amikor a 2D animációba illesztünk be egyszerűsített textúrájú 3D elemeket, mert az elképzelt módon 2d animációs technikával nem lehet megvalósítani a mozgásokat vagy mert az igényes megjelenés ezt kívánja.

Whiteboard animáció

Ez a B2C és a B2B cégek egyik kedvelt stílusa. A szemünk előtt kibontakozó kézirajzok tökéletesek a bonyolultabb és üzleti jellegű témák szórakoztató jellegű illusztrálására.

Mozgást egyedül a rajzoló kéz végez, tehát tulajdonképp kockáról-kockára, illusztrációról-illusztrációra ugrunk, csak a slideshow jelleghez képest nem egyszerre jelenik meg/csúszik be az egész kép, hanem az egész rajz a szemünk előtt bontakozik ki, miközben a narrátor elmagyarázza a fogalmakat.

3D-s animáció

Mivel itt a motívumoknak már mélységi kiterjedésük is van, tehát bármilyen mozgásra képesek a képernyőn, plusz a technológia lehetővé teszi az élethű megjelenítést is, így ez az animációs technika végtelen lehetőségeket kínál, szinte csak az anyagi lehetőségek és a határidő szabhat az elképzeléseknek határt.

A felsoroltak közül a 3D-s animációk készítése az egyik legdrágább technológia, a gyártási ideje is hosszabb, mert a technológia több élőmunkát és gépi számolást igényel, mint bármelyik másik eset. Persze az eredmény utána magáért beszél…

Forgatott felvételek animációkkal komponálva

Forgatott anyag kiegészítése animált elemekkel. A hozzáadott elemek dinamikusabb megjelenést és ritmust adnak, ráadásul plusz információkat is.

Az élő videó és a grafikus komponensek kombinációja különböző előnyökkel jár. Az élőszereplős felvételekkel megmutathatjuk a valóságot (telephely, dolgozók, terméket/szolgáltatást használók), míg a grafika új jelentésréteget adhat, hogy megerősítse a termékével vagy szolgáltatásával kapcsolatos magyarázatot.

Typo animáció készítése

Ez az animációs stílus a betűkön alapul. Ha a megfelelő típust használják, emellett a színek és a mozgás jól van párosítva a megfelelő zenével, akkor a videó leköti a nézőt. Ráadásul a költsége ennek a stílusnak az egyik legalacsonyabb, kivéve ha vegyítjük rajzolt elemekkel is.

Screen capture animáció készítése

A screen capture / screencast a képernyőn történő események digitális rögzítése narrációval kiegészítve. Ez az animáció készítés egyik legkevésbé kreatív formája, miközben a legalacsonyabb költségű alternatíva a videó készítéséhez, számos induló vállalkozás támaszkodik rá, különösen az informatikai oktatóanyagok esetében.

Ha az Ön terméke összetett szoftver vagy platform, akkor ennek a stílust kihasználva bemutathatja, hogyan működik. A képességek valósidejű bemutatása lehet az, amit meg kell mutatni ahhoz, hogy megőrizze a közönség érdeklődését.

Összefoglalva

A fentiek, remélem, hogy segítenek, amennyiben megrendel egy animációs reklámfilmet, akkor milyen stílus lesz a megfelelő!

[zilla_likes]